"/> Pandulah daku Ya Allah pada segala niat tutur dan gerak geri.. juga pada tiap langkah mencari makrifat dan hakikat.. pada setiap waktu yang bergulir agar sentiasa dicucuri rahmatMU

Monday, January 30, 2012

surirumah

tiga minggu sudah aku menamatkan pengajian ku sebagai seorang bakal guru.dan sepanjang tempoh tersebut aku dibebani suka dengan tugas sebagai seorang suri rumah.Siapa kata jadi seorang surirumah tu senang.Cakap memang senang tapi memang bukan senang ok. mengemas rumah, membasuh baju harian dan membasuh pinggan mangkuk tu adalah agenda wajib aku (sementelah adik aku jenis malas manja sket). Sementara yang lain seperti memasak adalah tugas utama ibuku, tapi aku tolong2 ibuku kat tepi bagi semangat sket supaya cepat2 masak perut dah lapar.hwhwhwhw.

kadang-kadang bila ibu aku terlibat dengan aktiviti kemasyarakatan, cheh mcm busy sangat je kan.ak terpaksa suka menjadi surrumah sepenuh masa iaitu memasak.Memang sangat mencabar bagiku ditambah lagi jika masa tu ada pula nenun yang kuat suka makan.Sikit2 tanya pasal makanan kat ak, ingat muka ak ni muka makanan ke?? tau lah mmg ada rupa burger sket..hahaha.Antara dialog kegemaran nenun adalah 'cik ima, lapo..cik ima, lapo..cik ima lapo' tu je yg dia tahu.Jadi, untuk tidak mengecewakan nenun aku pun selalu saja memasak di dapur kalau tengah hari sudah makan nasi  nanti pukul 2  petang goreng la ayam drummet atau nugget ke dan yang paling ak suka bila ak masak makanan2 macam tu nenun selalu cakap macam ni 'SEDAPNYA CIK MAH MASAK'
(hahahahhahaa, nenun memang masih budak mentah :P)

ini nenun semasa usianya 4 tahun, harap maaf gambar nenun terkini iaitu dalam usia  7 tahun bukan dalam simpanan aku. aku sayang dia

1 comment:

saifudin abu izzudin said...

nice day :)
Bermimpilah tentang apa yang ingin kamu impikan,
pergilah ke tempat-tempat kamu inginkan,
Jadilah seperti yang kamu inginkan,
karena kamu hanya memiliki satu kehidupan
dan satu kesempatan untuk melakukan hal-hal
yang ingin kamu lakukan

http://www.nolimitadventure.com/