"/> Pandulah daku Ya Allah pada segala niat tutur dan gerak geri.. juga pada tiap langkah mencari makrifat dan hakikat.. pada setiap waktu yang bergulir agar sentiasa dicucuri rahmatMU

Thursday, December 30, 2010

sentap menyentap..

Assalamualaikum wbt...

sem 6





hurmmmm





what am I going to say about it is..





























I am completely physically active, mentally hectic




Ya Allah the timetable for a week is so pack, x sangka plak da sem 6 pon ada ari2 kelas...uihhh malang sungguh ni

part schedule yg paling tak best tu adalah....






jeng3x









mendapat kelas di Anjung..peh mmg la azab sape2 yg bersatu satu kampus dengan ak mesti tau kenapa..haha
sbb jauh tak ingat plak Anjung ni, da la ade 2 kelas plak tu kat sane..kena berjalan-jalan, lom sampai kelas agi  badan @ baju da lencun wey...pufffffff...mcm perli2 pon ade, yela nak soh kita jalan2 jaoh bg exercise sket kn..(sedia maklum sedang menternak lemak dgn berleluasa skrg) 
T_____T

what da heck???penat la wey....
sendri cipta jadual sndiri nak komplen kan..hahaha
dasar makhluk tatau bersyukur....seb bek ler ade kls sempat add sem dpn...kikiki..erm kalo tak mesti extend ni..haihhhh


oki syukur alhamdulillah dpt kls hari2 kecuali hari minggu dan mendapat 2 kelas di anjung..gembiranya tak tergambar dgn kata2 *sentap




and sem 6 is so-going to take my breath away cause this time we need to finished our proposal for thesis...







* gulpp
terus rasa ketaqq lutut menggigil dan nak off lappy pahtu belajar sungguh2 dapatkan pointer 3.89 ke atas,  dan kwn2 tak mkn ati jantung sbb perangai teruk ak ni dan menjadi semakin kuat (kuat iman, kuat hati, kuat jantung dsbg) dan eh brape byk dan daaa...ok beserta mendapat kejayaan dunia akhirat..amin Ya Allah.



p/s: you!!! yes you..pls pray for me oso...lebiu...













Wednesday, December 29, 2010

harimau malaya menang..:)

Assalamulaikum wbt

hari ni nak update laju2 sbb nak share kat sume org kat sini yg Malaysia da menang piala Suzuki AFF...uihh bangganya jadi warganegara Malaysia..Ya, walaupun Malaysia kalah sekalipun aku tetap bangga dilahirkan sbg warganegara Malaysia..Malaysia boleh

0oo kalau sesapa yang tak tgok atau tatau..ceh mcm la org tatau kn..takpe2 baik korg wat2 tatau jela..Malaysia menang dgn kelebihan agregat 4-2 ke atas Indonesia..yahooo...which is for the second match Indonesia had a 2 goals and Malaysia with 1 goal.

Menariknya perlawanan ni ialah pertahanan Malaysia yang sangat cekap iaitu Khairul Fahmi Che Mat yang sangat pikap tangkas mendakap menangkap bola...bravo la Apek..Tidak dilupakan pemenang kasut emas aka penjaring gol terbanyak iaitu Safee Sali..cayalah...

Walau apapun Malaysia da menang...tahniah..tahniah dan 100000juta x tahniah buat pemain bola sepak kebangsaan negara...We love our country and we feel good about that

p/s: owh kpd suara-suara sumbang jeles warga Indonesia, diharap dpt menerima kekalahan ni dgn tenang..:)


Sunday, December 26, 2010

hatiku girang..lalalala

Assalamualaikum wbt..

update smbil tgok bola eh tifuuuu, update sambil makan cokelat..ngeee~

gembira tak terkata btol arini sbb semalam Malaysia menang 3-0 ke atas Indonesia beb..3-0 beb..3-0 tu..isk 3-0 la..mcm x caye je..ptotnye bg 5-0 tu tp xpela kasihan punya pasal

tp yang wat aku tak puas hati tu adelah segelintir makluk ijau   penonton yg main tiffuuuu iaitu men suluh2 laser ijau kat penjaga gol Indon..isk..ada ka patut..x patut2x..pemain Malaysia main da bagus da..anda sebagai penyokong setia sokong la dgn adil tak payah nak suluh bagai..kita kena yakin dengan atlet bola sepak tanah air kta k..

disebabkan hal mcm ni la ..masyarakat Indon tak respect kta sbg tuan rumah taw..
antara status2 kwn2 Indon ak kat fb ialah

Malaysia pemainnya curang gak pantas menang piala AFF
f*ck suputer Malaysia

peh mmg menyirap kan bace nya tp apakan daya disebabkan susu setitik rosak susu sebelanga.
for the shitty supporter..guys please support with dignity not by cheating..we knows that our athlets can be winning the games ..so, dont waste ur time by doing that &*#@7 particular things okei..


pastu plak mase tgok nonton bola ni ak terpikat ngn Kunalan la der...wow walaupon Kunalan tak berjaya menjaringkan gol tp aku rase Kunalan adalah hero sbb beliao yg byk bertindak sbg pemenat iaitu ggih beraksi & sgt lincah disitu...ermm3...tp kawan2 aku sume agi ramai minat penjaga gol Malaysia tu ala yang name Khairul Fahmi tu sbb ensem..kah3..(ape daaa incik syg ak lagi ensem)


ade agi game ke-2 kat Indon plak pahni, mudah2an penyokong Indon tak bt pape yg x ptot kat para pemain kita..yela kn mne tau nk bls dendam beb kejadian kat stadium Malaysia..

I LOVE MY COUNTRY SO MUCH, BE A GOOD CITIZENS DUDE!!

Tuesday, December 21, 2010

botak o0o botak..0_o

assalamualaikum wbt...

arni aku nak cite pasal lelaki botak ar...tahu ke botak tu ape..ala yg kepala takde rambut tu...botak licin la

kalo budak botak mmg comey tp kalo bapak budak botak rase nak gelak je...

aku cter pasal botak ni ada maksud taw..uhuuuu..bkn sesajer la.
baru2 ni aku telah terkejut monyet besar apabila aku tengok wajah incik syg da berubah...
nak tau ape yg da berubah..incik syg da botak...aisehhh cmne ley botak ni , bernazar ke hape ye..
da kurang keenceman dsitu yer..;')

utk menghilangkan prsoalan2 botak ni di pkiran aku pon tanpa berlengah masa bertanyakan kpd incik syg tentang hal kebotakkannya itu..

aku : ehem2 syg awk da berubah skrg...
incik syg : hehehe...ensem x??
aku : ensem2...(ala saje amik ati)
incik syg : ni sume bib punye pasal la ni
aku : nape??
incik syg : mcmni mase tu sy tgh potong rambut, pastu tba2 jer bib kol..sy ckp nnti dlu tgh potong rambut ni..tp bib degil nak ckp gak..pulak tu tokey potong rambut tu tanya nak cukur tak..sy ingat cukur misai td sy ye kan la ...upe2nye bila buka jer mata tgok rambut tinggal separuh daaa..;'(
aku : hahahaha....kesiannya tp nk gelak gak
incik syg : tp ensem kn..kn
aku : yer la..ensem..ensem..da suratan takdir tu


hah dapat tgkp tak apa yg aku cuba smpaikan ni..isk..isk...sian incik syg..seb bek ensem mcm selalu..;0


korg nak tgok x gmbar latest incik syg botak...ngeh3x


meh skroll same2x..









tap
tap
tap
tap
tap
tap
tap
tap
tap
tap
tap
tap
tap
tap
tap
tap
tap
tap
tap
tap
tap
tap
tap
tap
tap
tap
tap
tap
tap
tap

*ini bunyi keypad aku akibat tekan enter ni taw..adess


























tadaaaaa~


ensem kn..kn..ahakhakhak



da..da ak tipu korg meh la tengok wajah btol incik syg ni














AWAS!!!JIKA ANDA PESAKIT LEMAH JANTUNG JANGAN TERUSKAN BACAAN ANDA!!






tadaaaa~














lihatlah dunia incik syg ku ini..

p/s: wlupon awk da botak..awk tetap kacak di hati kecil sy tahu..^_^

sesajer ..:P


LAWAK PANDAI

Murid-murid: Selamat pagi, cikgu.
Cikgu:Mengapa selamat pagi saja?
Petang dan malam, awak doakan saya tak
selamatkah?
Murid-murid: Selamat pagi, petang dan
malam,
cikgu!
Cikgu: Panjang sangat tu! Tak pernah
pun dibuat
oleh orang lain! Katakan saja selamat
sejahtera!
Senang dan penuh bermakna. Lagipun
ucapan ini
meliputi semua masa dan keadaan.
Murid-murid: Selamat sejahtera, cikgu!
Cikgu: Sama-sama, duduk! Dengar sini
baik-baik. Cikgu nak buat kata
berlawan hari ni. kamu kena jawab
cepat.
Murid-murid: Faham, cikgu!
Cikgu: Saya tak mahu ada apa-apa
gangguan.
Murid-murid: (senyap)
Cikgu: Pandai!
Murid-murid: Bodoh!
Cikgu: Tinggi!
Murid-murid: Rendah!
Cikgu: Jauh!
Murid-murid: Dekat!
Cikgu: Keadilan!
Murid-murid: UMNO!
Cikgu: Salah!
Murid-murid: Betul!
Cikgu: Bodoh!
Murid-murid: Pandai!
Cikgu: Itu bukan pertanyaan, bodoh!
Murid-murid: Ini adalah jawapan,
pandai!
Cikgu: Mati aku!
Murid-murid: Hidup kami!
Cikgu: Rotan baru kamu tau!
Murid-murid: Akar lama tak tau!
Cikgu: Malas aku nak mengajar kamu
semua!
Murid-murid: Rajin kami tak belajar
cikgu!
Cikgu: Kamu gila!
Murid-murid: Kami siuman!
Cikgu: Cukup! Cukup!
Murid-murid: Kurang! Kurang!
Cikgu: Sudah! Sudah!
Murid-murid: Belum! Belum!
Cikgu: Mengapa kamu semua ini bodoh
sangat?
Murid-murid: Sebab kami semua itu
pandai sikit!
Cikgu: Oh! Melawan!
Murid-murid: Oh! Mengalah!
Cikgu: Kurang ajar!
Murid-murid: Cukup belajar!
Cikgu: Habis aku!
Murid-murid: Kekal kami!
Cikgu: O.K. Pelajaran sudah habis!
Murid-murid: K.O. Pegajaran belum
bermula!
Cikgu: Sudah, bodoh!
Murid-murid: Belum, pandai!
Cikgu: Berdiri!
Murid-murid: Duduk!
Cikgu: Saya kata UMNO salah!
Murid-murid: Kami dengar KeADILan
betul!
Cikgu: Bangang kamu ni!
Murid-murid: Cerdik kami tu!
Cikgu: Rosak!
Murid-murid: Baik!
Cikgu: Kamu semua ditahan tengah hari
ini!
Murid-murid: Kami dilepaskan tepi mlm!



p/s: aku bosan ni, sbb tu tber2 korg tgok entri aku banyak dlm satu ari..hahaha

perlu ke gelak..x kelako pon..

sayangi ibu bapa kita

assalamualaikum wbt

ehem3x..entri kali ni pendek je taw sbb aku bizi skarang..eleh mcm la aku penah wat entri panjang2 kn..dasar perajin pemalas..

okey2 berbalik pd tajuk kta, aku cuma nak bgthu yg aku sayang sgt2 kat mak dan abah aku...(eleh kecoh plak mcm org len tak syg kat mak abah dorg)....ahhh gasaklah yg penting aku nak ckp gak yg aku syg mereka lebih ...ko ape thu..barangsiapa yang berani berbuat macam2 pada mak aku..siaplah!!!! ceh amaran keras ni taw..buat abah tercinta Al-fatihah~


video
nah amik ni video nak bg keinsafan sket pd sesape yg suke sakitkan hati mak abah dorg dsbg...Allahuakbar, Allah Maha Besar yang menjadikan kita sekelian makhluk-Nya.

~p/s: Ya Allah, Ya Rahman Ya Rahim...sebelum sempat aku menderhaka kepada ibu bapaku, Kau cabutlah nyawaku..dan apabila aku sudah bersuami kelak..Kau cabutlah nyawaku sebelum aku sempat menjadi penderhaka..matikan aku sbg anak yg solehah dan isteri yg solehah..amin Ya Rabb~

Monday, December 20, 2010

aku harus bersyukur..ALHAMDULILLAH

alhamdulillah Ya Allah atas setiap kurniaan ini...berikan aku terus kekuatan ini agar aku bisa bertahan..amin

Thursday, December 16, 2010

~tanpamu siapalah diriku~

tanpamu siapalah diriku

kaula teman kaulah yang satu

belaian kasih sayangmu padaku

bagai menatang minyak yang penuh

sejak aku dilahirkan hingga kini

engkau tidak pernah jemu mendidikku dan menjagaku

adakalanya engkau mengeluh kerana kenakalanku

tetapi keluhanmu itu bukan omongan kosong

keluhanmu itu disusuli dengan doa tulus ikhlas

dan harapan yang menggunung untuk melihat

aku mencapai ke puncak kejayaan dengan gemilang

tanpamu siapalah aku

kaulah teman kaulah segalanya

kala aku kesepian kaulah menemaniku

kala aku keresahan kaulah menyenangkanku

kala aku kesedihan kaulah menghiburkan hatiku

segala kata-katamu ku jadikan sebagai pembakar semangat

untuk aku meneruskan kehidupan yang penuh pancaroba

dirimu pula ku jadikan contoh tauladan buatku dan

pengorbananmu itu amat aku hargai melebihi daripada nilai sebuah mutiara

pengorbananmu membesarkan aku tujuh beradik bukan senang

Memandangkan abah pergi dulu menyambut seruan Ilahi

ibu tabah berdiri sendiri

tanpa ada yang membantu

sanak saudara memandang sepi

namun ibu tidak pernah lelah memeliharaku dan kami

ibu tidak perbah lelah membanting tulang membesarkan kami

pernah satu ketika ibu menjadi tukang masak di sekolah

sesudah itu berjualan kuih pula pada setiap pagi

pernah juga ibu bekerja sebagai pencuci pinggan mangkuk di sebuah warung

ibu tidak pernah merungut mahu pun putus asa

ibu orang yang paling awal bangun dan paling lewat tidur

demi melihatkan kami cukup makan minum

ibu melakukan itu semua

aku pernah melihat ibu pada satu malam berdoa dan bersujud pada Yang Maha Esa

Malah, mendoakan kesejahteraan kami sekeluarga

sungguh aku sebak melihat ibu

kesabaranmu menjadikan aku lebih tabah

kelembutan dan kasih sayang yang engkau perlihatkan

mendidikku menjadi seorang yang penyayang

insan yang aku maksudkan ini tiada pengganti tempatnya

dia hanya satu dalam ibuku

Ibu!

dialah ibu yang memahami segala isi hatiku

betapa hebatnya dirimu ibu

pengorbananmu tidak terbatas

tidak mengenal jemu

meskipun keletihan....

Ibu...

kau ampunilah dosa-dosaku

kerana syurga itu di bawah telapak kakimu

Kaulah ibu inspirasiku


Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim, Kau ampuni dosa-dosa ibu bapaku, Kau tempatku mereka di syurga..amin ya rabbal alamin.

Thursday, December 2, 2010

just in a minute

I am not good at all
Then everybody try to..
She says, he says


I try to say
sorry she's gone
I don't know


I try to speak
She turn me 'off'


I try to beg
She turn me down


One day 
I hope 
I can see that light
Everybody doesn't hear
Still believe in me
Find somebody new
I wish be the best
I guess
Because everybody knows..
But...
Nobody really knows
How I make it work
or
How I make it hurt
They're heard its all before
Everybody knows
Now
How to make it right??
Just give me one more time
one more...just once...


THE CHANCE

Wednesday, December 1, 2010

end of the semester..:'(

assalamualaikum dan salam sejahtera sume


pengakhiran semester bg sem 5 telah berlalu, kini yg tinggal adalah sisa-sisa sem 6, 7 & 8 yg akan dihabiskan pd tahun hadapan...isk..x sangka btol la masa berlalu begitu cepat sehinggakan hari2 yang dilalui tidak terasa..berakhirnya sem5 ni juga bermakna sem depan akan dilalui dgn penuh cubaan iaitu latihan ilmiah atau tesis..adesss...teros rase nak wat2 koma setaon...


sebenarnya sepanjang aku bercuti mengaji kat IPTA ni begitu byk kenangan manis dan pahit yg dikongsi bersama rakan2 yg len...huhuhu..begitu byk memori yg apabila hendak dikenang pasti akan mengalir air terjun mata air..isk3..sob2..mari nangeh bersama


dari mula aku menjejak tanah ke IPTA nie mmg agak kekok juga mujur ada jumpa sorg lawan kawan iaitu cik L dari utara..cik L ni kawan pertama yg aku jumpa masa mula masuk sini dan merangkap rumet ak gak..ermm3 ingat lagi dialog pertama ktorg mase mule2 jumpe..ngeh3x


aku : nanti kita naek bilik saing taw awk...(peh gler skema pakai awk kite awk kite..kah3)


cik L : *diam smbil angguk2 pale nmpak mcm blur jer


aku : ckp dlm ati " dia ni paham ke tak ni????" aisehhh


lalu kitorg pon naek ke bilik dgn perasaan girang sedey sbb telah ditinggalkan oleh kaum kerabat keluarga yg dicintai


selepas beberapa minggu ktorg menjd rumet dan bersahabat, bru aku tahu rupe2nya Cik L tak paham mksud 'saing' tu...ish3...saing tu means bersama-sama ok...;0

Cik L



org kedua aku jumpe pulak ialah Cik J...ngeh2x..kes aku jumpe ngn Cik J ni lg sadis taw..jumpe kat tepi jalan jek tu pon time mggu orientasi..ngeh3x..


mase tgh jengjalan beratur mcm semut tu...time tu aku rungsing sbb ada satu kelas yg aku takde kwn utk pegi sengsame. Maklumlah mase tu kn dak kecik agi sem 1 mane gheti nak g sengsorang...aisehh..


aku pon check sorg2 yg tgh beratur tu tnye, eh awk ade kelas kat sini tak..blablablabla...aku kan kurang malu..hahahah


pastu jumpe la Cik J ni..mase ni pon gune awk kita awk kite taw awwrrrrr...hehehe

Cik J




org ketiga aku jumpe plak ialah Cik Z..sbnrnya mase ni da jumpa skali dgn Cik R & yg len2 tp tak jd rapat plak..mase jumpa ngn Cik Z ni lah ktorg blajo bergosip berjoyah sakan kat dlm auditorium...aisehh asal bising jek ktorg ar tu....asal ktorg jek bising..:P

Cik Z


org keempat ialah Cik Y iaitu rumet Cik J masa ni, ktorg agak rapat juga la sbb aku selalu lepak bilik Cik J dan pada yg same jd rapat dgn Cik Y..selalu trun makan sengsame kat kafe..hukhuk..rndu nak rase suasana mcm tu agi...hukhuk..tp skang rase Cik Y da mcm jaoh jer sbb dah dok jaoh2..sob3

Cik Y

pastu aku jumpe Cik S plak..Cik S ni sama kg ngn aku la..da la kepoh kalo bersuara dengar suara dia sorang jepp...hehehe..pulak tu suka marah2..hahaha
Cik S jgn marah2 selalu ye..:)..dari situ lah aku mula berkenalan dgn budak2 kg aku yang lain seperti Cik H dan Cik I..hehehe..mmg seronok ar jumpe ngn dak2 kampung ni rase mcm jejak kasih dgn saudara terpisah saje...hukhuk

Cik S


mase dh mula masuk kelas aku mula jumpa dgn ramai lagi kawan yg ni termasuklah Cik A & Cik Z..yg ni aku jumpa dlm kelas EC..mase tu diorg sombong sket sbb yela kn org terer ckp omputeh..gitu ar...tp Cik A kate aku yg sombong plak....cehhh..aku pemarah peramah hokey...

Cik A aka artis



Cik Z



lepas tu kan bermula dari sem 3 aku mula belajar buat kari berdikari sbb mase ni kan da mula dok uma sewa...dok uma sewa mmg lg best sbb dapat kenal lebih ramai kwn...mase ni la jmpe Cik H yg memamng kalo dilayan kepala dgnnya mmg bole biol okey...siyes!!!


Cik H



pastu kenal dgn lebih rapat housemates yg len sepeti Cik A, Cik KH, Cik F & Cik U..ermm3...best sbb dpt kenal ngn korg..terima kasih sbb sudi layankn kerenah aku selame ni..loves u all damn much..


housemates ku..xckup korum ni..sorg tertinggal ketapi iaitu Cik U
p/s : cantik2 ye semua sahabat aku...ko ade???

errr kalo korg marah ak publish gambo korg kat sini bgthu k, tp kena upah singgit..upah penat..