"/> Pandulah daku Ya Allah pada segala niat tutur dan gerak geri.. juga pada tiap langkah mencari makrifat dan hakikat.. pada setiap waktu yang bergulir agar sentiasa dicucuri rahmatMU

Saturday, January 28, 2012

Siapa kata??

ada orang kata aku terlalu memilih
habis tu kalau tak pilih betul2 apa yang terjadi di kemudian hari, ada orang tu nak bertanggungjawab?? siapa yang merana nanti?
aku juga kan..kan
ada juga yang kata aku terlalu lembut. Atau terlalu diam. Siapa kata?
aku okey je dengan orang yang aku kenal. Takkanlah kita nak ubah sikap kita 
lagipun bukan sikap yang buruk pun, sekadar tak banyak cakap dengan orang yang aku tak kenal sangat
dan aku boleh juga menjadi cynical atau cepat rasa irritated apabila ditarik masuk dalam perbualan yang entah apa2..
kenapa nak kena ubah sikap kiita yang unik hanya untuk seorang lelaki yang tak mungkin akan ubah sikap kita tu? kenapa kta tak boleh jumpa dengan orang yang boleh terima kita seadanya kan?


"lepas tu hari tu sibuk tanya kat aku, awak ni pandai masak lemak cli api ke tak. Kalau tak pandai, susahlah.


Patut aku tanya kat 'mamat' tu, awak ni pandai tak jaga budak? sibuk nak tanya orang pandai masak ke tak. Tak pun tanya pandai mengaji tak??Pandai jadi imam tak??


so, thats the logic kan??

*you prefer the best but you dont try your best to be the best

No comments: