"/> Pandulah daku Ya Allah pada segala niat tutur dan gerak geri.. juga pada tiap langkah mencari makrifat dan hakikat.. pada setiap waktu yang bergulir agar sentiasa dicucuri rahmatMU

Thursday, April 7, 2011

tak paham

assalamualaikum wbt..
tadi saya ke klinik untuk mendapatkan rawatan sakit saya ni..nampak macam demam tapi sebenarnya bila check suhu hanya 39celcius shj suhu sy..di mana itu adalah suhu normal manusia..tapi saya mengalami batuk yang sangat teruk..:'(
dr tersebut sangat baikdan antara pesanan dr tersebut adalah:
*jangan makan makanan berunsurkan pedas
*jangan makan makanan berunsurkan minyak
*jangan makan makanan yang sejuk2

jadi apa saja yang boleh saya makan ni...T__________T
mungkin maksud dr tu ialah saya hanya boleh memakan bubur memandangkan tekak saya amat perit untuk menerima apa2 makanan sekarang ini even air..minum air pon tekak rasa sangat perit dan sakit..dugaan di minggu2 akhir peperiksaan...Allahuakbar

p/s: saya dari kecil bila dah batuk sangat susah nak baik...beli lah ubat batuk paling mahal pon batuk saya hanya akan hilang dalam satu minggu dan keats..malah, bila saya batuk saya akan muntah2 dan keluar darah sikit..adakah itu normal???ermm entah lah..mudah2an tiada apa2 yang kronik, doakan baik2 saja untuk saya ya...;0

4 comments:

Nurul Yaqeen said...

eh batuk da baek ke? da try petua limau nipis ngn kicap?

najah said...

blom lg aqeen..kte da try mcm2 da...
huhuhu...batuk kte mmg akan hilang sndri tp amik mase la 2 mggu..huhu

Nurul Yaqeen said...

lama gk tu kan..ha 1 lg petua..hehe.. mnum air biji kembang semangkuk tu..xtau nama nya ape..rndam & embun kan smalaman tmbh gula batu..tp xtau la mne nk cari kt sane tu..

najah said...

uittt mne nk dpt tu..tp takpe tenkiu ye yunk..;0