"/> Pandulah daku Ya Allah pada segala niat tutur dan gerak geri.. juga pada tiap langkah mencari makrifat dan hakikat.. pada setiap waktu yang bergulir agar sentiasa dicucuri rahmatMU

Sunday, March 27, 2011

i'm feel useless..:'(

ya Allah ya Muhaimin, berikan hambaMu ini kekuatan untuk menempuh ujian ini..amin amin ya Allah
hari ni tetiba je baru dapat tahu berita tentang sesuatu
sesuatu yang ku harapkan tidak akan berlaku tetapi akhirnya berlaku jua..ya Allah ak sudah tidak kuat lagi dengan semua ini
jika ak boleh pilih ak tidak mengharap yang sesuatu ini akan berlaku
itu pun jika ak boleh pilih tapi sayangnya ak tak boleh memilih dengan ujian yang Engkau ingin berikan..Allah Maha Adil..
Firman Alllah yang bermaksud:

"Kepunyaan Allahlah apa yang ada di langit dan di bumi. Apabila kamu menampakkan atau menyembunyikan apa yang ada pada dirimu, maka Allah akan memperhitungkan kamu lantaran perbuatan itu. Lalu Dia mengampuni orang yang dikehendaki-Nya dan mengazab orang yang dikehendaki-Nya. Allah Mahakuasa atas segala sesuatu"
(al-Baqarah:284)

dan firmanNya lagi yang bermaksud:

"Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya. Ia mendapat pahala dari (kebajikan) yang diusahakannya dan ia mendapat siksa (dari kejahatan) yang dikerjakannya. (Mereka berdoa), `Ya Tuhan kami, janganlah Engkau hukum kami jika kami lupa atau khilaf."

baca al-Baqarah 284-286





Sami’naa wa atho’naa ya Rabb

No comments: