"/> Pandulah daku Ya Allah pada segala niat tutur dan gerak geri.. juga pada tiap langkah mencari makrifat dan hakikat.. pada setiap waktu yang bergulir agar sentiasa dicucuri rahmatMU

Wednesday, December 1, 2010

end of the semester..:'(

assalamualaikum dan salam sejahtera sume


pengakhiran semester bg sem 5 telah berlalu, kini yg tinggal adalah sisa-sisa sem 6, 7 & 8 yg akan dihabiskan pd tahun hadapan...isk..x sangka btol la masa berlalu begitu cepat sehinggakan hari2 yang dilalui tidak terasa..berakhirnya sem5 ni juga bermakna sem depan akan dilalui dgn penuh cubaan iaitu latihan ilmiah atau tesis..adesss...teros rase nak wat2 koma setaon...


sebenarnya sepanjang aku bercuti mengaji kat IPTA ni begitu byk kenangan manis dan pahit yg dikongsi bersama rakan2 yg len...huhuhu..begitu byk memori yg apabila hendak dikenang pasti akan mengalir air terjun mata air..isk3..sob2..mari nangeh bersama


dari mula aku menjejak tanah ke IPTA nie mmg agak kekok juga mujur ada jumpa sorg lawan kawan iaitu cik L dari utara..cik L ni kawan pertama yg aku jumpa masa mula masuk sini dan merangkap rumet ak gak..ermm3 ingat lagi dialog pertama ktorg mase mule2 jumpe..ngeh3x


aku : nanti kita naek bilik saing taw awk...(peh gler skema pakai awk kite awk kite..kah3)


cik L : *diam smbil angguk2 pale nmpak mcm blur jer


aku : ckp dlm ati " dia ni paham ke tak ni????" aisehhh


lalu kitorg pon naek ke bilik dgn perasaan girang sedey sbb telah ditinggalkan oleh kaum kerabat keluarga yg dicintai


selepas beberapa minggu ktorg menjd rumet dan bersahabat, bru aku tahu rupe2nya Cik L tak paham mksud 'saing' tu...ish3...saing tu means bersama-sama ok...;0

Cik L



org kedua aku jumpe pulak ialah Cik J...ngeh2x..kes aku jumpe ngn Cik J ni lg sadis taw..jumpe kat tepi jalan jek tu pon time mggu orientasi..ngeh3x..


mase tgh jengjalan beratur mcm semut tu...time tu aku rungsing sbb ada satu kelas yg aku takde kwn utk pegi sengsame. Maklumlah mase tu kn dak kecik agi sem 1 mane gheti nak g sengsorang...aisehh..


aku pon check sorg2 yg tgh beratur tu tnye, eh awk ade kelas kat sini tak..blablablabla...aku kan kurang malu..hahahah


pastu jumpe la Cik J ni..mase ni pon gune awk kita awk kite taw awwrrrrr...hehehe

Cik J




org ketiga aku jumpe plak ialah Cik Z..sbnrnya mase ni da jumpa skali dgn Cik R & yg len2 tp tak jd rapat plak..mase jumpa ngn Cik Z ni lah ktorg blajo bergosip berjoyah sakan kat dlm auditorium...aisehh asal bising jek ktorg ar tu....asal ktorg jek bising..:P

Cik Z


org keempat ialah Cik Y iaitu rumet Cik J masa ni, ktorg agak rapat juga la sbb aku selalu lepak bilik Cik J dan pada yg same jd rapat dgn Cik Y..selalu trun makan sengsame kat kafe..hukhuk..rndu nak rase suasana mcm tu agi...hukhuk..tp skang rase Cik Y da mcm jaoh jer sbb dah dok jaoh2..sob3

Cik Y

pastu aku jumpe Cik S plak..Cik S ni sama kg ngn aku la..da la kepoh kalo bersuara dengar suara dia sorang jepp...hehehe..pulak tu suka marah2..hahaha
Cik S jgn marah2 selalu ye..:)..dari situ lah aku mula berkenalan dgn budak2 kg aku yang lain seperti Cik H dan Cik I..hehehe..mmg seronok ar jumpe ngn dak2 kampung ni rase mcm jejak kasih dgn saudara terpisah saje...hukhuk

Cik S


mase dh mula masuk kelas aku mula jumpa dgn ramai lagi kawan yg ni termasuklah Cik A & Cik Z..yg ni aku jumpa dlm kelas EC..mase tu diorg sombong sket sbb yela kn org terer ckp omputeh..gitu ar...tp Cik A kate aku yg sombong plak....cehhh..aku pemarah peramah hokey...

Cik A aka artis



Cik Z



lepas tu kan bermula dari sem 3 aku mula belajar buat kari berdikari sbb mase ni kan da mula dok uma sewa...dok uma sewa mmg lg best sbb dapat kenal lebih ramai kwn...mase ni la jmpe Cik H yg memamng kalo dilayan kepala dgnnya mmg bole biol okey...siyes!!!


Cik H



pastu kenal dgn lebih rapat housemates yg len sepeti Cik A, Cik KH, Cik F & Cik U..ermm3...best sbb dpt kenal ngn korg..terima kasih sbb sudi layankn kerenah aku selame ni..loves u all damn much..


housemates ku..xckup korum ni..sorg tertinggal ketapi iaitu Cik U
p/s : cantik2 ye semua sahabat aku...ko ade???

errr kalo korg marah ak publish gambo korg kat sini bgthu k, tp kena upah singgit..upah penat..

4 comments:

Halia Kentang @ Annpaan said...

tenkiu2x mima..
i'm glad to be ur fren;)
ngeh2x
a=artis?
kah kah kah..
kantoi r

najah said...

welkem...i am very happy to knowing and be friend with u..wink3x

hawa88 said...

kakak!!!
tenkiu soo much...
tacing2...
wuuuu
<3

najah said...

heee....welkem dik..lebiu2x..